laupäev, 5. märts 2011

James Krüss "Timm Thaler ehk müüdud naer"


Kahtlemata minu lemmik lasteraamat. Sügavamõtteline, kuid samas lihtne lugeda. Ma ei liigitakski seda tegelikult lasteraamatute sekka, sest, kui ma seda lapsena lugesin, jäi nii palju arusaamatuks. Siis nägin ma maailma hoopis teisest vaatevinklist ja see mõjutas väga palju selle teose põhimõtet ja mõju minu jaoks.

Lugu siis poisist, kes müüs rikkuse nimel oma naeru.


  • „Naerukahurikesed on ainsad kahurid, mida ma hindan, Timm! Ainult ära lase oma kogupauke just tunni ajal.“

  • Ta harjus näitama tõsist nägu. Ja see on küll kõige halvem, mis ühe lapsega võib juhtuda.

  • Timm ei usaldanud teda enam. Ja ka see on ühele lapsele väga halb.

  • Tal olid plaanid, mis tuli ellu viia. Ja need plaanid tegid poisi tugevaks.

  • Timm oli koos oma naeruga kaotanud veel midagi – oma puhtsüdamlikkuse ja usalduse maailma ning inimeste vastu. Ja see oli halb.

  • Teach me laughter, save my soul.

  • Kus inimene naerab, seal kaotab kurat oma võimu.

  • Inimene vajab naeru nagu lill päikesepaistet. Kui peaks juhtuma, et naer sureb välja, siis muutuks inimkond loomaaiaks või inglite ühiskonnas – igavaks, tõsiseks ja väärikalt ükskõikseks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar